A Travellerspoint blog

Cestování do Kanchanaburi & Tiger temple

semi-overcast 30 °C

Ve středu 7.9.2011 po dni odpočinku na jedné z nejkrásnějších pláži Thajska se vydáváme na nové dobrodružství. Kvůli špatné předpovědi počasí rušíme plán jet na sever země do Chiang Maie.... náš cíl je tedy Kanchanaburi, město ležící 2 hod. na západ od Bangkoku. Přímo v hostelu, kde jsme byli ubytovaní nám prodali lístky až do Bangkoku za 850 THB/ os. s příslibem, že sem dorazíme v 5 hod. ráno. Po 10 dnech se musíme na Kho Tau rozloučit nejen se skvělými potápěči, obsluhou v hostelu, kde jsme žili na dluh ( vždy jsme platili až další den), ale také s nezničitelnou mašinou. Přestože v Lonely Planet píší, že je dost nebezpečné na ni na Kho Tau jezdit a také, že místní vybírají velké poplatky za malé škrábnutí s ničím takovým jsme se nesetkali. V 11 hod. vskakujeme s bagaží na moped a uháníme do města... je to sice zátěž, ale mašina drží :-) Ve 14.00 vyjíždí z Kho Taa katamarán, je to sice starší loď, ale do přístavu Chumphon nás zaveze za 3 hodiny...docela příjemná cesta až na to, že se nám párkrát zvedne žaludek. Z přístavu Chumphon pak vyrážíme atobusem do Bangkoku místo ve 21.00 v 19.30. Nejprve jsme si mysleli, že musíme jet ještě někam naložit více turistů, ale po 8 hodinách cesty nás řidič a posádka vyhazují na okraji Bangkoku ve 2.30 ráno. No žádná pohoda, jak jsme ji plánovali. Kolem autobusu se jako vždy za pár okamžiků nakupí spousta taxikářů a za chvíli jsme v obležení. Jelikož jsme nevěděli, kde přesně jsme, smlouvání o ceně nepřipadalo v úvahu. Potřebovali jsme se dostat na Southern Bus Terminal odkud nám měl jet další autobus do Kanchanaburi. Jeden z taxikářů nám nabídnul cenu 400 THB, Honza se mu vysmál a jeli jsme s taxikářem, který jel podle taxametru.... konečná cena byla 80 THB. Na autobusové nádraží jsme dorazili asi ve 3.00 ráno, takže jsme si v jediném otevřeném obchodě 7 Eleven (síť amerických obchodů po celém Thajsku, ve kterém koupíte levně potraviny, avšak nepodporujete místní obyv.) koupili jídlo a pití a naštěstí jsme se zadními dveřmi dostali dovnitř. Policista uvnitř kývnul hlavou, že můžeme vstoupit a tak jsme si uvnitř ustlali na dřevěných lavicích. Čekali jsme až do 6.00 ráno, kdy se otevřeli první pokladny (každé město má svou vlastní) a prodali nám lístky za 99 THB do Kanchanaburi. Měli jsme štěstí, protože hned, jak jsem je koupila vzala nás mladá stewardka (nejspíš ladyboy) přes celé nádraží ke správnému autobusu. Tentokrát cesta trvala poloprázdným autobusem 2 hodiny... v 8 jsme se ocitli na dalším nádraží, kde nás speciální taxi (s lavičkami pro pasažéry vzadu za řidičem) zavezl do hostelu Sugar Cane ležící na řece Kwai (na doporučení kamarádky Páji). Byli jsme zde velmi příjemně překvapeni cenou - za pokoj s koupelnou a teplou vodou chtějí jen 300 THB/ den. Přestože jsme byli dlouhým cestováním vyčerpáni domluvili jsme si v ten samý den výlet k nejkontroversnější atrakci Thajska tzv. Tiger temple. Po krátkém spánku jsme se vydali k tygrům... byli jsme zvědaví, jak je možné si pohladit toto divoké zvíře aniž by nic člověku neudělalo. Jeli jsme znovu speciálním taxíkem, tentokrát namáčklí na sebe asi 12 lidí :-) a pak jsme přijeli k chrámu. Návštěvníci musejí mít na sobě tričko a kalhoty zahalující ramena a kolena a nesmí nosit žádné ostré barvy (červené, růžové, oranžové). Vstupné je 600 THB/ os., což je dost vysoká cena. Po vstupu do parku uvidíte mnoho volně pobíhajících zvířat: vodní buvoli, srny, velbloudi. A pak to příjde. Krásné osmi měsíční tygřátko si hraje a vy si jej můžete pohladit.. k tygrovi se musí přistupovat od ocasu a pohladit. Pak jdeme dál do tzv. tyger canyon, kde to vypadá jako továrna na fotky... tygři leží a vůbec se nechovají jako šelmy.. nehrají si, neřvou, prostě leží.. nechalo to ve mě smíšené pocity. Nakonec přichází mnich s největším tygrem a před turisty mu nechává napít se mléka z flašky. Po návštěvě chrámu si dáváme pivko a usínáme.
IMGP6548.jpgIMGP6558.jpgIMGP6560.jpgIMGP6704.jpgIMGP6562.jpgIMGP6568.jpgIMGP6569.jpgIMGP6576.jpgTygr

Tygr

Posted by biokys 08:10 Archived in Thailand

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

This blog requires you to be a logged in member of Travellerspoint to place comments.

Enter your Travellerspoint login details below

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.