A Travellerspoint blog

Do hlubin moře

sunny 32 °C

Vstáváme opět brzy ráno, abychom mohli vyrazit na výpravu na druhou stranu Kho Taa na Twin Rocks. Zátoka Twin Rocks je jedinečná tím, že se nachází mezí dvěma ostrovy a je spojena malou písečnou pláží. Náš průvodce odemocněl, a tak jsme jeli s instruktorem Markelem. Nejprve jsme nebyli nadšeni, ale pak se ukázalo, že je schopný a potápět se opravdu umí. Měl s sebou ještě jednoho učně, který potápění ovšem vzdal už při prvním sestupu. Skáčeme do moře plného rozběsněných vln a při povelu potopte se, zůstávám těsně pod hladinou, neboť mé závaží netáhne dolů, proto připlaval Markel a do vesty mi přidává závaží, díky kterému konečně klesám do hubin. Honzík s asistentkou Engie na nás čekají u lana pod vodou a pak se společně potápíme do 15 metrů. Viditelnost je mnohem lepší než předešlý den. Je to krásná krajina plná podmořských rostlin. Před námi se najednou objevila želva, která plave vzhůru k hladině se nadechnout a pak zase zpět se nadlábnout korálů a řas. Ladně se vznáší ve vodě, jako by létala. Chvíli ji pozorujeme a pak se přesouváme dál, kde na nas z úkrytu vykukuje muréna.. docela mazec vidět podmořského hada. Všude kolem nás se objevují stále nové druhy ryb, které ani nevím jak se jmenují, ale je na ně zajimavý pohled... např. pohled na 4 ryby, které se přou o kámen a jedna ho dokonce celý převrátí a stále se nevzdává své kořisti. Dále se vznášíme asi metr nad dnem nad korály a obrostlými kameny. U jedné skály se musíme ponořit téměř na dno, neboť tam je úzký tunel, kterým je nutné proplavat. Jakmile se dostaneme za skálu ukazuje nám Markel Blue Spotled StingRaye. Je to druh rejnoka, který leží u dna a dívá se na nás žlutýma očkama... je nádherný. Jiní potápěči si jej chtějí vyfotit podvodním foťáčkem, ale to se mu moc nelíbí a tak mizí jako pára nad hrncem. Dalším obyvatelem je clown fish, který se schovává v sasance, po chvíli nám ukazuje i své miminko, které je tam s ním, opravdový Nemo :-) Po 40 min. stoupáme do hloubky 5 metrů pod hladinou, aby se nám vyrovnal tlak, a pak se plní zážitků vynořujeme na hladinu. Najednou tu nekotví 2 lodi, ale aspoň 15, což podle odhadu našeho instruktora znamená, že pod vodou je v tuto chvíli asi 150 potápěčů, no mazec. Poté opouštíme tuto zátoku a jedeme k jiné s názvem Mango Bay. Tady si koušíme některé dovednosti, jako je sundání masky pod vodou, nadlehčování těla, a pak vyrážíme ke korálům pozorovat podmořský svět. Po pár minutách se setkáváme s hejnem Yellow tail fusilier, je jich tam aspoň tisíc.. jsou všude kolem nás, a když se dostanete mezi ně, hejno se rozdělí a plavou všude kolem. Jsou stříbrné, mají velké oči a přes boky žlutý pruh. Dále se díváme na kraby, kteří se neobratně šplhají po skalkách a taky na barakudy. Podmořský svět je prostě kráásný. Večer nastartujeme mašinu a jedeme do města na výborné palačinky plněné banánem a kokosem. Další den se Honzík jde potápět k Shark Islandu, no popravdě už to jméno mě dost děsí, tak raději nejdu. Jakmile se kolem oběda vrátí, tvrdí, že tam žádní žraloci nebyli, že měli možnost pozorovat hejna ryb, taky podmořského červa a nafukovací rybu :) ... zbytek dne se opalujeme a šnorchlujeme kolem pláže, kde bydlíme. I tak je tu vidět spousta rybiček. Sobotní den trávíme cestováním na mašině po ostrově. Je to pohodička, naše výročí trávíme výletem k pláži Ao Tha Then, odkud je krásný výhled na ostrov Ko Nang Yuan a druhý ostrůvek (to jsou ostrovy spojeny pláží, o kterých jsem psala dříve). Poté se vydáváme do Shark Bay, kde se Honza snaží najít žraloky, ale naštěstí žádného nenajde. Večer si dáváme masáž a barbecue - čerstvého tuńáka a chobotnici... :)

Bomby

Posted by biokys 04:29 Archived in Thailand

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

This blog requires you to be a logged in member of Travellerspoint to place comments.

Enter your Travellerspoint login details below

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.