A Travellerspoint blog

Přesun na Kho Tao

...Master of motorbike

overcast 30 °C

Na Kho Phi Phi celou noc hodně prší a podle předpovědi se počasí v okolí Andamanského moře nemá v dalších 3 týdnech vůbec zlepšit. Proto ráno, samozřejmě na poslední cvíli, balíme věci a téměř utíkáme do přístavu. Hodně turistů s námi opouští ostrov, a proto se snažíme dostat do lodi, která jede do městečka Krabi.Ve spodní části lodi bohužel už nezůstalo místo a tak šplháme do kapitánské kajuty, kde s námi plavbu tráví pár cizinců a také asi 30 thajek :-) Je to docela malá místnost a vzduch se rychle vydýchává,když k tomu přidáte ješte houpání na mořských vlnách při dešti, hned je zaděláno na pořádný bolehlav. Asi po půl hodině plavby z naší kajuty vybíhá první slečna přímo na verandu.. a pak se rozeběhne ven jedna za druhou, samozřejmě tam nesmím chybět, žaludek mám zvedlý až v krku (ještě, že jsme nestihli snídani) :-) Plavba asi na 2 metrových vlnách trvá 3 hodiny, za tu dobu se s holkama na palubě docela zkamarádíme a přelepí mi pupík náplastí, prý abych se nepozvracela. Jakmile dorazíme do přístavu v Krabi kolem 13.00, kupujeme si tady lístek přímo na Kho Tao (želví ostrov). V místní rybářské restauraci si dáváme smaženého kraba a krevety, řeknu Vám pěkná fuška to oloupat, ale chutná to dobře ;-) Autobus z Krabi vyráží v 17.30 a jedeme do Surat Thani, kde kotví naše nákladní cargo loď, kterou se dostaneme až na Ko Tao ( asi 7 hodin plavby).Autobus vypadá spíše jako rezavá plechovka, ale po silnicích mu to docela šlape. Po 3,5 hodínách vystupujeme a jdeme se projít po místních krámkách. Přinášíme si papáju a exotické ovoce, které smrdí, jako tvarůžky, ale chutná sladce, no dost neidentifikovatelná chuť. Tyto dobroty si bereme na palubu cargo lodi, kde s námi ve vrchní místnosti cestuje asi 50 mladých cestovatelů, toužících po potápění. Každý pasažér této lodi dostane přiděleno místo na spaní (my máme jedny z nejvychytanějších) a po 7 hodinách plavby na moři se závanem našeho skvěle vonícího ovoce kotvíme v přístavu Ko Tao. Jelikož se během cesty moc nevyspíte ranní probuzení není nic moc, ale i přesto se s dalšíma 3 lidmi skládáme do zadní části taxi jeepa a hrneme na Sairee Beach. Tato pláž je nejvíce obydlenou části ostrova a tak se po několika hodinách rozhodování ubytujeme přímo na pláži v bungalovech, které stojí 400 THB, ale po podrobnějším prozkoumání se stěhujeme do dražších ve stejném resortu, kvůli špíně kolem. nejdůležitější části dne je dnešní odpoledne, kdy si Honzík po spoustě let obnovuje své umění jízdy na mopedu. Půjčení je strašně levné, a i přestože v Lonely Planet na tomto ostrově jízdu nedoporučují bereme moped a jedeme se podívat na odlehlou pláž Tanote Bay, která nás naprosto uchvátila. Nejenže tam není moc lidí a masový turismus,ale jsou tam nádherné vyhlídky, možnost potápění a skály kolem kterých můžeme šnorchlovat.... no prostě bomba. Při hledání pokoje v této části ostrova se setkáme v jednom z nich s obrovskou ještěrkou na stěně, ale nakonec jsme úspěšní a rezervujeme si na pondělí ubytování na 5 dní. Konečně se někde usadíme a začneme si užívat dovolené. Na zítřek jsme si také dohodli potápění v tomto resortu a tak se nemůžu dočkat až budu certifikovaný Padi diver. Honza je tak nadšený mopedem, že nejenže jezdíme po nezpevněných cestách, ale i po městě jako vítr :) šup na palačinku, šup pro pivko... no prostě FREE :)

Kapitanska kajuta

Posted by biokys 20:14 Archived in Thailand

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

This blog requires you to be a logged in member of Travellerspoint to place comments.

Enter your Travellerspoint login details below

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.