A Travellerspoint blog

Ko Phi Phi

rain 28 °C

V Bangkoku se mi zdály dost nepěkné sny a tak jsme spali o něco déle. V tom slyším Honzíka, jak běhá po pokoji a říká:"rychle vstávej, do odletu letadla zbývají jen 2 hodiny. Zase spěch.... no co se dá dělat. Rychle se balíme a běžíme, abychom stopli místní, růžové taxi. Dohodli jsme cenu 300 THB za odvoz na letiště Don Muang. Po hodině jízdy dorážíme na letistě a nasedáme do letadla (MD80S) a letíme směr Phuket. Cestou studujeme průvodce, který nám napovídá, že tento ostrov není pro nás to pravé ořechové. Nad Phuketem kroužíme asi 30 min., protože řádí pěkná vychřice s deštěm, a proto není jednoduché přistát. Strachem jsme zaryla nehty do Honzíkovy ruky... Pilotům se nakonec naštěstí podařilo přistát na zemi. Po příletu usmlouval Honzík taxikáře ať nás zaveze za 350 THB do přístavu odkud vyplouvá loď na jeden z nejkrásnějších ostrovů v Thajsku s názvem Ko PHi PHi. (poznámka autora: jen pro představu na jedné z pláží v zálivu Maya Bay se natáčel film Pláž.)
Koupili jsme si lístek Phuket - Kho Phi Phi - Krabi za 1000 THB/os. Jelikož je nyní v Thajsku období dešťů, vlny na otevřeném moři jsou poměrně vysoké, tak to s námi házelo ze strany na stranu. Po 1,5 hodinové plavbě kotvíme v přístavu, kde každý z nás platí vstup 20 THB do národního parku. Je to nádhera - vysoké skály, průzračné moře, bílý písek a dřevěné lodičky pohupující se ve vlnách Andamanského moře. Moc pěkné místo, člověku se ani nechce věřit, že takovou krásu před pár lety smetla vlna Tsunami.Na Kho Phi Phi jsou krámky s oblečením, nabídka potápěčských kurzů a jídel - nejen místních lahůdek (krevet, krabů, mečounů, tuňáků, thajských specialit, ale také typické americké kuchyně - burgery a pizzy).
V přístavu na nás turisty čekají naháněči ubytování. Jelikož nemáme předem domluvené ubytování, spaní na pláži je přísně zakazáno a my přijeli poslední lodí (vyplouvající ve 14.30) necháváme se naháněči ukecat na ubytování za 5OO THB/noc v bungalowu na kopci. Až později zjistíme jakou chybu jsme udělali, že jsme si pokoj dobře neprohlédli předem. Kolem 3 hod. ráno mě probudil strašně nepříjemný pocit, že mi přes tvář prošběhl nějaký hmyz, vyskočila jsem z postele a vylekala Honzíka...v tom začala pátrací akce. Vedle dveří lezl obrovský šváb, kterého Honzík zabil a v tom se objevil druhý u koše... a to byl konec mého spánku. Rozsvítili jsme světlo, aby zůstali zalezlí a já je pozorovala asi 3 hod. z postele.. hrůza a děs. V 7.30 budím Honzíka balením věcí a ten je trochu nevrlý, ale když vidí, že stěhování myslím vážně (i když máme zaplacenu další noc) pomáhá mi. Poté si vyžádáme peníze za druhou noc zpět a jdeme s krosnou a batohem na zádech napříč ostrovem hledat lepší ubytování. Asi po hodině obhlížení různých pokojů se rozhodujeme pro čistý pokojík v Guest housu Oasis. Konečně jsme našli místo, které jsme hledali. Jelikož chceme vidět přírodu a krásy ostrova posílá nás majitelka na pláž s názvem Long Beach, sem dojdeme asi za 20 min. Cesta nás vede džunglí a krásnými zahradami. Poté se před námi otevře pohled na pravý ráj - sněhově bílý písek a průzračně tyrkysové moře. Skáčem a blbneme v moři jako malé děti, avšak za hodinu začne lít jako z konve. A proto utíkáme do blízké restaurace na obídek - čerstvé mořské plody v curry omáčce. Po několika deštivývh hodinách se přemáháme a s ručníky na hlavách přeskakujeme útesové kameny na cestě zpět do hostelu.

IMGP6118

Posted by biokys 07:06 Archived in Thailand

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

This blog requires you to be a logged in member of Travellerspoint to place comments.

Enter your Travellerspoint login details below

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.